Opstart og overgange

Nye børn og forældre i Børnehuset Broen

I er som forældre altid velkomne til at kontakte os for et besøg, så I kan se og høre om vores institution, inden I siger ja tak til pladsen.

Inden jeres barn starter i vuggestuen

Når i har fået pladsen tildelt i Nembørn eller fra pladsanvisningen, vil i blive kontaktet af en fra vuggestuen.

Her aftales der et opstartsmøde, hvor i kan komme sammen med jeres barn og se vuggestuen.

Indholdet i opstartsmødet omhandler bl.a. nyttige oplysninger om jeres barn således at I/barnet får den bedst mulige opstart. Det er også på dette møde vi vil gå mere i dybden og fortælle om vuggestuen.

Inden jeres barn starter i børnehaven

Hvis jeres barn skal rykke fra vuggestuen til børnehaven, har vi forinden forberedt barnet på det.

Det gør vi ved at besøge stuen, hvor barnet skal gå.

De første gange er med en voksen fra vuggestuen, men når barnet er klar, er det selv på stuen med de nye voksne og børn.

Det er stort, at skulle starte i børnehave, og som regel glæder børnene sig rigtig meget og er stolte over at skulle have deres madkasse med.

Inden starten til børnehaven, aftaler personalet et opstart møde med  forældrene.

Hvis jeres barn kommer fra dagplejen eller en anden institution kontakter I ligeledes vores daginstitution for et besøg og aftaler her nærmere omkring et opstartsmøde.

Vi vil rigtigt gerne have besøg af dagplejeren eller børnehaven nogle gange inden barnet starter.