Overgang til skole

Det år barnet skal i skole, starter det i 'Glidende overgang'/SFO over på skolen den 1. april.
Vi arbejder tæt sammen med Vamdrup skole i forhold til overgangen fra Børnehuset Broen til 'Glidende overgang'/SFO på Vamdrup Skole.
Vi besøger bl.a. hinanden og laver aktiviteter, der kan være med til at lette overgangen fra børnehave til SFO og skole.
Der afholdes møde på skolen for de forældre, hvis børn forventes at starte i 0. klasse 1. august og i 'Glidende overgang' den 1. april det følgende år.
På mødet fortælles om skoleparathed, arbejdet i 0. klasse og SFO, i 'Glidende overgang', og noget om skolens forventninger til det kommende samarbejde.

Skal barnet gå på en anden skole end Vamdrup Skole tager vi naturligvis hensyn til dette.
Vi har dog ikke ressourcer til at hjælpe med besøg på andre skoler, så dette må man som forældre arrangere.

Er der behov, aftales der et møde mellem forældre og stuens pædagoger omkring barnets skoleparathed.

Overgivelse af informationer om barnet til skolen:

Vi er som kommune forpligtet til at skabe kontinuitet i overgangen og gode overgange mellem dagtilbud og skole.
Kolding Kommune har derfor myndighedshjemmel til, at dagtilbud kan overlevere saglige og relevante oplysninger fra dagtilbud til skole.