Vores syn på Læring

En tryg og omsorgsfuld hverdag er afgørende, hvis børn skal have mulighed for at tage mest mulig læring til sig.
Jo yngre barnet er, jo mere læring tager det imod. Dette gælder positiv som negativ læring.

Professor James J. Heckman's forskning viser, at læring især er vigtig i et menneskes tidlige barndom, da indsatser i den tidlige barndom kan have betydelig og langvarig virkninger på en persons indlæring, adfærd og sundhedsmæssige resultater senere i livet.

Dette kan omfatte forbedringer i kognitive evner, akademiske præstationer og sociale og følelsesmæssige færdigheder.
Forskningen hans viser også, at indsatser i den tidlige barndom overfor ikke-kognitive færdigheder som udholdenhed, motivation og selvkontrol, også er vigtige, da det også har en positiv effekt på barnets udvikling.
Alt i alt understreger Heckmans forskning betydningen af oplevelser i den tidlige barndom for et barns fremtidige resultater og understreger potentialet for, at målrettede investeringer i den tidlige barndoms udvikling kan give betydelige langsigtede fordele for enkeltpersoner og samfundet som helhed.