Forældresamarbejde

Børnenes forældre, er helt naturligt vores tætteste og vigtigste samarbejdspartnere.

Vidste du, at barnet lærer mere i sine to-tre første leveår, end hvad det lærer resten af sit liv.
Denne 'lærdom' er helt afgørende for barnets udvikling, og ved at samarbejde omkring barnet, giver vi barnet de bedste forudsætninger videre i livet.

Den daglige kontakt omkring barnet er derfor enormt vigtigt, hvis vi skal lykkes med vores fælles opgave.

Et tæt og trygt forældresamarbejde bygges på gensidig respekt, og åben dialog.  I er som forældre derfor altid velkommen til at henvende jer med spørgsmål, ris eller ros. Vi vil naturligvis også henvende os til jer, hvis vi finder det nødvendigt at få en snak om jeres barns trivsel.

Vi tager vores arbejde med at udvikle børnene meget seriøst, og tester børnene flere gange i løbet af tiden i Børnehuset Broen.
Du kan læse mere omkring dette under ’Vores pædagogiske redskaber’ - 'Vurdering af børn'.

Forældresamtaler:

Når dit barn skal starte i institutionen tilbydes I en opstartssamtale. Her får I den nødvendige viden om institutionen, opstart samt en rundvisning. Det er også her vi hører om jeres barn.

I vuggestuen tilbydes I en trivselssamtale inden for det første halve år..

Ved overgang til børnehaven får I igen mulighed for at få en opstartssamtale. Og I tilbydes i børnehavetiden en samtale igen efter 1 år.

Når jeres barn skal i storegruppen ('Vandstjerner' eller 'Stjerner'), kommer der yderligere en samtale ift. skolestart i oktober/november.

Der er altid tid til en snak, og er der behov for det, er der også altid tid til en samtale.

Forældremøde:

Der afholdes forældremøde i institutionen ca. 1 gang årligt, som regel i november måned.

Som oftest vil der være et oplæg på barnets stue, hvor pædagoger fra jeres barns stue og jer forældre deltager. Det kan være forskellige temaer der tages op, eller snak om hverdagen.

Det er også her på forældremødet at der holdes valg til forældrebestyrelsen.